dzieci.pl

zapomniałem hasła » Nie masz konta? Załóż je »

kuchnia małego dziecka

Marchewka, seler, pomidor - zdrowotne trio dla dziecka

2014-01-09 12:29 25 opinii

Witaminowa bomba

Witaminowa bomba

Seler zawiera wiele witamin: A, E, K i C. Tej ostatniej ma w swoim składzie nawet dwa razy więcej niż cytrusy. Nie brak też witamin z grupy B: B1, B2, B6 oraz minerałów: fosforu, wapnia, potasu, cynku, magnezu i żelaza.
Dzięki zawartości flawonoidów seler wykazuje działanie przeciwzapalne, moczopędne, rozkurczające i uszczelniające naczynia krwionośne, a przy tym ułatwia trawienie.

Anita Demianowicz/kgm/dzieci.pl

Anita Demianowicz
autor porady:

Anita Demianowicz

Dietetyka, Pedagogika


Opinie (25)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

5
0
~anna 2013-12-09 (17:54) 4 miesiące 15 dni 8 godzin i 16 minut temu

Dlaczego tylko dla dziecka,dorośli to nie ludzie?To od dorosłych zależy życie i byt dziecka więc powinni przede wszystkim dbać o siebie.Dziecko bez dorosłych nie przeżyje,więc kto jest ważniejszy?

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

2
0
~białko 2013-12-11 (10:55) 4 miesiące 13 dni 15 godzin i 15 minut temu

bezpieczna dawka dziennie 1-3 gramów. wit. zawiera natka pietruszki, papryka czerwona, brukselka, brokuł, kalafior, szpinak, dzika róża, czarna porzeczka, czerwona, agrest, czarne jagody, wiśnie, arbuz, jabłko. to są nasze rodzime produkty a nie zagraniczne. witamina występuje też w małych ilościach w innych codziennych produktach tj. ziemniakach, kiszonej kapuście, ogórkach.

odpowiedz

1
0
~aaa 2013-12-09 (17:24) 4 miesiące 15 dni 8 godzin i 46 minut temu

A co podac jeśli dziecko jest uczulone na marchew, seler i pomidor?

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

2
1
~kornelia 2013-12-09 (15:53) 4 miesiące 15 dni 10 godzin i 17 minut temu

Osobiście badałam zawartość witaminy C w kiwi, papryce, sokach:jabłkowych, pomarańczowych, grejpfrutowych i wszystko się zgadza z tabelami.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

0
0
~Mata 2013-12-10 (10:07) 4 miesiące 14 dni 16 godzin i 3 minuty temu

gmail.com ułożą Ci diete na których będziesz jadł i chudł. Polecam

odpowiedz

8
0
~Sceptyk 2013-12-09 (22:27) 4 miesiące 15 dni 3 godziny i 43 minuty temu

Szczególnie szklarniowe o smaku..., no właśnie na pewno nie o smaku prawdziwego pomidora, rosnącego na słońcu. Te ze szklarni "dojrzewają" (czytaj czerwienieją) w atmosferze etylenu - samo zdrowie...

odpowiedz

2
1
~jac 2013-12-09 (17:50) 4 miesiące 15 dni 8 godzin i 20 minut temu

Czy admin jest ny tym forum ? Czy ogląda zbiorowe gwałty reklamowane przez tego zboka ?

odpowiedz

7
0
~mysza 2013-12-09 (17:29) 4 miesiące 15 dni 8 godzin i 41 minut temu

Marchewka, pomidory, seler- tak ale wychodowane we własnym ogródku. Najlepiej jak ogródek leży daleko od szosy. Za mojego dzieciństwa w mieście każdy kawałek gruntu był uprawiany, drzewa owocowe rosły wzdłuż wiejskich dróg. Jak się ludziom polepszyło to sobie trawniki pozakładali i nasadzili iglaków. Teraz warzywa i owoce z hipermarketów im nie smakują.

odpowiedz

5
2
~Clara Veritas 2013-12-09 (16:16) 4 miesiące 15 dni 9 godzin i 54 minuty temu

Najwięcej wit. C jest w TRUSKAWKACH !!!

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

6
3
~sat 2013-12-09 (16:42) 4 miesiące 15 dni 9 godzin i 28 minut temu

Nie potrzeba wojny ten naród sam się wyniszczy

odpowiedz

9
1
~sat 2013-12-09 (16:39) 4 miesiące 15 dni 9 godzin i 31 minut temu

Najlepsza jest marchewka która po trzech diniach robi się czarna pomidor co plesnieje,cytryna, mandarynka kolorowy po przekrojeniu ziemiak to mamy wszystkie odpady z uni i nie tylko oczywiscie w super cenach bo to dla polaka samo zdrowie

odpowiedz

13
1
~Sceptyk 2013-12-09 (16:24) 4 miesiące 15 dni 9 godzin i 46 minut temu

Biedny dzieciak! Zeza dostał od tych witamin...

odpowiedz

5
0
~wiem 2013-12-09 (15:48) 4 miesiące 15 dni 10 godzin i 22 minuty temu

Na początek:marchewka, buraczek, ziemniaczek.

odpowiedz

4
1
~kornelia 2013-12-09 (15:45) 4 miesiące 15 dni 10 godzin i 25 minut temu

Zawartość witaminy C w 100 g: selera korzeniowego to 8,2 mg, naciowego - 3,4 mg, pomarańczy 49 mg, papryki czerwonej 144 mg. To dane z oficjalnych tabel wydanych przez Instytut Żywności i Żywienia.

odpowiedz

8
0
~sykstus 2013-12-09 (15:37) 4 miesiące 15 dni 10 godzin i 33 minuty temu

baju baju..a toksyny rakotworcze?

odpowiedz

17
1
~nicko 2013-12-09 (15:13) 4 miesiące 15 dni 10 godzin i 57 minut temu

wszystko fajnie - tylko jaką wartość ma w zimę pomidor? żadną! więc pomidor zimą tylko w wersji przetworzonej :)

odpowiedz

18
5
~ben tomasi 2013-12-09 (15:05) 4 miesiące 15 dni 11 godzin i 5 minut temu

Szczaw i mirabelki wy patałachy.

odpowiedz

10
3
~Franek 2013-12-09 (15:04) 4 miesiące 15 dni 11 godzin i 6 minut temu

Cały kłopot w tym, że te wszystkie stwierdzenia odnoszą się do roślin uprawianych na poletkach doświadczalnych różnych instytutów żywności i żywienia, co się ma kompletnie nijak - co zresztą mi przyznali w warszawskim Instytucie Żywności i Żywienia, gdzie na zamówienia korporacji Amway prowadzono dl jej dystrybutorów kurs odnośnie suplementacji - na rynku zaczynała być obecna marka Amaway o nazwie Nutrilite - suplementy diety - i firma chciała, aby jej dystrybutorzy znali zagadnienie suplementacji także teoretycznie - otóż wg ówczesnych oświadczeń jednej z wykładowczyń tego kursu w sesji kończącej , czyli pytania i odpowiedzi - nikt nie badał na zawartość składników odżywczych tych warzyw i owoców, które można kupić w sklepach i w marketach. Co to oznacza dla nas? Ano, jak chcesz mieć naprawdę zdrowe życie, to albo sam hoduj warzywa (działka, balkon, albo i tak i tak suplementuj. Możesz jeszcze kupić próbki, zlecić ich przebadanie i porównanie z tabelą żywieniową i wtedy podjąć decyzję.

odpowiedz