www.wp.pl dzieci.pl

zapomniałem hasła » Nie masz konta? Załóż je »

uczeń

Jak wpływać na rozwój i koncentrację u dziecka

Dzieci.pl 2012-02-03 09:03 2 opinii

Najnowsze badania wykazują, że ilość czasu i uwagi jaką poświęcamy swoim dzieciom ma wpływ na rozwój ich mózgu. Rozwój mózgu i koncentrację u dzieci można też wspomagać różnymi preparatami.

Jak wpływać na rozwój i koncentrację u dziecka

Układ nerwowy jest najbardziej złożonym ośrodkiem organizmu. Mózg jest odpowiedzialny za większość funkcji takich jak rozumienie wiadomości, jest również centrum wielu czynności umysłowych takich jak logiczne myślenie i emocje. Prawa półkula mózgu jest odpowiedzialna za myślenie wizualne i wyobraźnię. Istotną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego odgrywa dieta. Organizm potrzebuje witamin dla zachowania zdrowia, a urozmaicona dieta zwykle zapewnia wszystkie witaminy, których dziecko potrzebuje.

Witamina B 1:
Zapewnia prawidłowe działanie układu nerwowego, jest obecna w wieprzowinie, roślinach strączkowych, orzechach, chlebie, zbożach.

Witamina B 12:
Bierze udział w konserwacji układu nerwowego, jest zawarta w mięsie, rybach, serze, jajkach i mleku. Niedobór tej witaminy objawia się trudnościami nauce, koncentracji i kłopotami z pamięcią.

Witamina B 6:
Jej niedobór prowadzi do zaburzeń w obrębie układu nerwowego, obecna jest w kurczakach, rybach, jajkach, ryżu, bananach.

Magnez:
Niedobór magnezu wywołuje zaburzenia nerwowe takie jak nadpobudliwość, zmęczenie, trudności w zasypianiu. Dużo magnezu zawierają orzechy, rośliny strączkowe, zielone warzywa i banany.

Wapń:
Poprawia funkcjonowanie nerwów, bierze udział w przenoszeniu impulsów nerwowych, jest go dużo w mleku, zielonych warzywach liściastych, sardynkach i łososiu. Przy niedoborze wapnia obserwujemy wzmożoną pobudliwość układu nerwowego.

Żelazo:
Odpowiedzialne jest za zwalczanie stresu. Minerał ten obecny jest w mięsie, rybach, produktach zbożowych, owocach i zielonych warzywach liściastych. Brak żelaza objawia się osłabieniem, trudnościami w nauce i koncentracji.

Potas:
Potrzebny jest dla układu nerwowego, jest w suszonych owocach, warzywach, roślinach strączkowych i w czerwonym mięsie. Jeżeli u dziecka obserwujemy zaburzenia myślenia lub spadek sprawności intelektualnej należy zwrócić się do lekarza. Może to być stan przejściowy związany z przemęczeniem organizmu, a może to być objaw choroby.

Treści zamieszczone w Serwisie mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą zastąpić porady udzielanej przez odpowiedniego specjalistę˝. Wirtualna Polska S.A. nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki skorzystania przez użytkowników z treści zamieszczonych w Serwisie.
Ewa Głowińska-Trzebiatowska
autor porady:

Ewa Głowińska-Trzebiatowska

farmacja

Opinie (2)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

0
0
~Basia 2015-10-09 (12:13) 2 lata 12 dni 18 godzin i 22 minuty temu

Warto tez zadbać o suplementacje diety matki w ciąży - suplementy typu prenatal zawierają cholinę, która niedość, ze usprawnia transport wlasnie DHA do plodu to badania wykazaly, ze redukuje poziom kortyzolu u płodu czyli bedzie lepiej sobie radzilo ze stresem w zyciu :) tyle sie naczytalam, ze chyba pochlonelam caly internet xD

odpowiedz

0
0
~aniouek 2014-04-17 (20:58) 3 lata 6 miesięcy 4 dni 9 godzin i 37 minut temu

dobra jest taka wiedza. :) Suplementy na skupienie i wiedza o tym jak jeść to podstawa. Ale przede wszystkim jeśli chcemy uczyć swoje dzieci sie skupiać to chyba najważniejsze są te takie życiowe kwestie- od maleńkiego nie zarzucać ich milionem grających i świecących zabawek, ostrożnie podchodzić do telewizji i internetu, nie przerywać i pomagać jak się da. :) My mamy dwójeczkę, jednego niemowlaczka i przedszkolaczka i oba to prawdziwe wyzwania. Maleństwu dobieramy kontrastowe zabawki, takie 'przyjemne' np. zamiast grającego, misia-termoforka na wkłady solne (mr b), karuzelkę ze spokojną melodią itd. Przedszkolak to większe wyzwanie :)

odpowiedz