dzieci.pl

zapomniałem hasła » Nie masz konta? Załóż je »

materiały związane z tematem: magnez

Prawdy i mity na temat magnezu

Prawdy i mity na temat magnezu

Dzieci.pl 2013-10-14 14:27 20 opinii

Magnez jest pierwiastkiem szczególnie ważnym dla dzieci, bo to one bardzo intensywnie rosną. A magnez bierze udział w reakcjach biochemicznych, dzięki którym organizm spala cukry i tłuszcze przetwarzając je na energię, a z białka pokarmowego tworzy i rozbudowuje komórki ciała.

Koktajl z kiwi i awokado

Koktajl z kiwi i awokado

Dzieci.pl 2013-01-11 15:37 3 opinii

Taki koktajl to prawdziwa bomba witaminowa. Dostarczy organizmowi solidną dawkę witaminy C, K, E, a także: białka, magnezu, wapnia i fosforu. Zarówno awokado jak i kiwi polecane są osobom cierpiącym na anemię.

Zakręcone pianki w czekoladzie z orzechami

Zakręcone pianki w czekoladzie z orzechami

Dzieci.pl 2013-01-09 13:57 0 opinii

Pomysł na błyskawiczną słodką przekąskę dla dzieci. Dzięki obecności pianek deser jest słodki, a gorzka czekolada i orzechy dostarczają magnezu, potasu, żelaza, fosforu i witamin.

Mandarynki w czekoladzie i w płatkach śniegu

Mandarynki w czekoladzie i w płatkach śniegu

Dzieci.pl 2013-01-08 10:40 0 opinii

Jedząc mandarynki dostarczamy organizmowi witaminy A, witamin z grupy B oraz witaminy C. Mandarynki bogate są także w kwas foliowy oraz potas i magnez. Jak sprawić by nasze pociechy sięgały po nie jeszcze chętniej? Wystarczy dodać odrobinę czekolady!

Łososiowe batony w sezamie

Łososiowe batony w sezamie

Dzieci.pl 2013-01-11 16:05 0 opinii

Łosoś uznawany jest za jeden z najzdrowszych gatunków ryb. Zawiera dobre dla zdrowia kwasy tłuszczowe, dużo białka, witaminy D, A oraz te z grupy B. Należy też do gatunków ryb najbogatszych w potas, fosfor i fluor, ale posiada i inne pierwiastki: magnez, żelazo, cynk i selen.

Faszerowana papryka

Faszerowana papryka

Dzieci.pl 2013-01-10 09:19 0 opinii

Pomarańczowa papryka dobrze wpływa na wzrok za sprawą luteiny. Zawiera też komplet witamin z grupy B i dużo związków mineralnych, takich jak wapń, potas, żelazo, magnez, czy miedź. Natomiast kasza, której używamy w tym przepisie do faszerowania papryki, to źródło żelaza, kwasu foliowego, witaminy E, potasu oraz skrobi i witamin z grupy B.

Kakaowe daktyle

Kakaowe daktyle

Dzieci.pl 2013-01-04 12:48 0 opinii

To słodka, ale bogata w wartości odżywcze przekąska. Kakao dostarcza wapnia, żelaza, cynku i magnezu, a daktyle zawierają witaminę A, C, B1, B2 i PP, potas, żelazo, fosfor i magnez. Dzięki zawartości sporej ilości błonnika, zapobiegają też zaparciom.