dzieci.pl

zapomniałem hasła » Nie masz konta? Załóż je »

materiały związane z tematem: potas

Makroelementy mniej doceniane

Makroelementy mniej doceniane

Inspirander 2012-03-05 09:43 2 opinii

Chlor, potas i sód, podobnie jak pozostałe makroelementy, są niezbędne do życia.

Banany w czekoladzie

Banany w czekoladzie

Dzieci.pl 2013-01-07 13:10 0 opinii

Banany to źródło witamin i wartości odżywczych. Zawierają potas, są również źródłem witaminy C i błonnika, który daje poczucie sytości i ogranicza spożycie innych, bardziej tuczących pokarmów. Banany w czekoladzie to pomysł na deser, który doda maluchom sił i energii do nauki i zabawy.

Obalamy mity na temat ziemniaków

Obalamy mity na temat ziemniaków

2013-09-12 11:53 149 opinii

W polskich domach jest to jedno z najbardziej popularnych warzyw. Mało kto wie jednak, że źle przechowywane lub nieprawidłowo przygotowywane do zjedzenia może poważnie zatruć organizm, a w przypadku kobiet w ciąży wywołać nawet poronienie.

Placuszki z żurawiną

Placuszki z żurawiną

Dzieci.pl 2013-01-05 13:00 0 opinii

Owoc żurawiny jest wyjątkowo bogaty w witaminy C, A oraz potas. Jako dodatek do puszystych placuszków posmakuje każdemu niejadkowi.

Koktajl z kiwi i awokado

Koktajl z kiwi i awokado

Dzieci.pl 2013-01-11 15:37 3 opinii

Taki koktajl to prawdziwa bomba witaminowa. Dostarczy organizmowi solidną dawkę witaminy C, K, E, a także: białka, magnezu, wapnia i fosforu. Zarówno awokado jak i kiwi polecane są osobom cierpiącym na anemię.

Mandarynki w czekoladzie i w płatkach śniegu

Mandarynki w czekoladzie i w płatkach śniegu

Dzieci.pl 2013-01-08 10:40 0 opinii

Jedząc mandarynki dostarczamy organizmowi witaminy A, witamin z grupy B oraz witaminy C. Mandarynki bogate są także w kwas foliowy oraz potas i magnez. Jak sprawić by nasze pociechy sięgały po nie jeszcze chętniej? Wystarczy dodać odrobinę czekolady!

Faszerowana papryka

Faszerowana papryka

Dzieci.pl 2013-01-10 09:19 0 opinii

Pomarańczowa papryka dobrze wpływa na wzrok za sprawą luteiny. Zawiera też komplet witamin z grupy B i dużo związków mineralnych, takich jak wapń, potas, żelazo, magnez, czy miedź. Natomiast kasza, której używamy w tym przepisie do faszerowania papryki, to źródło żelaza, kwasu foliowego, witaminy E, potasu oraz skrobi i witamin z grupy B.

Łososiowe batony w sezamie

Łososiowe batony w sezamie

Dzieci.pl 2013-01-11 16:05 0 opinii

Łosoś uznawany jest za jeden z najzdrowszych gatunków ryb. Zawiera dobre dla zdrowia kwasy tłuszczowe, dużo białka, witaminy D, A oraz te z grupy B. Należy też do gatunków ryb najbogatszych w potas, fosfor i fluor, ale posiada i inne pierwiastki: magnez, żelazo, cynk i selen.

Kakaowe daktyle

Kakaowe daktyle

Dzieci.pl 2013-01-04 12:48 0 opinii

To słodka, ale bogata w wartości odżywcze przekąska. Kakao dostarcza wapnia, żelaza, cynku i magnezu, a daktyle zawierają witaminę A, C, B1, B2 i PP, potas, żelazo, fosfor i magnez. Dzięki zawartości sporej ilości błonnika, zapobiegają też zaparciom.